Vedd fel velünk a kapcsolatot

Bullying előadás

Évek óta előadásokat tartunk a bullying  témakörében.

A kortárs bántalmazás, a bullying preventív módszereivel végzünk kutatást és kiscsoportos előadások formájában hívjuk fel a megelőzés fontosságára a figyelmet.

A bullying jelentősége kisiskolás és serdülőkorban nem elhanyagolható, mivel ebben az időszakban alakul ki az egyéni és a társas identitás. 

Az emberi lélek fejlődésének szempontjából ez az időszak kulcsfontosságú. A testi-lelki változásoktól, énkereséstől, sok megoldandó feladattól teli időszakban nagyon fontos a környezetből eredő visszajelzés a sérülékeny én számára, hiszen saját személyisége kialakításában ez lesz a viszonyítási alapja.

Fontosnak tartjuk a jelenség megfelelő kommunikációját az érintett korosztályok felé és az időben alkalmazott szakszerű segítséget.

Lehetőséget biztosítunk 45-50 perces tájékoztató előadásra a bullyingról (diákoknak, szülőknek, pedagógusoknak), illetve anonim kérdőív formájában a bullying meglétének felmérésére a diákság, az osztályok körében.

A kérdőívek kiértékelése után egy kisebb prezentációval készülünk az adott iskolavezetőség felé, felvázoljuk a kapott eredményeket, közösen beszélgetünk a felmérésről.

Az előadás után, ha van rá igény többalkalmas csoportos, akár osztály szintű, pszichológiai foglalkozásokat ajánlunk.

Előadás díja: megegyezés alapú

Bullying előadás

Előadásokat tartunk a bullying témakörében. A kortárs bántalmazás, a bullying preventív módszereivel végzünk kutatást és nyújtunk segítséget.

Fontosnak tartjuk a jelenség megfelelő kommunikációját az érintett korosztályok felé és az időben alkalmazott szakszerű segítséget. Lehetőséget biztosítunk 45-50 perces tájékoztató előadásra a bullyingról (diákoknak, szülőknek, pedagógusoknak), illetve anonim kérdőív formájában a bullying meglétének felmérésére a diákság körében. A kérdőívek kiértékelése után egy kisebb prezentációval készülünk az adott iskolavezetőség felé, felvázoljuk a kapott eredményeket, közösen beszélgetünk a felmérésről.

Az előadás után, ha van rá igény többalkalmas csoportos, akár osztály szintű, pszichológiai foglalkozásokat ajánlunk.

Előadás díja: megegyezés alapú

Előadásaink

Előadásaink

Nyírbéltek –

Szent László Általános Iskola

A szimbolumod.hu munkatársai 2021. decemberében két pszichológiai előadást tartottak a kortárs bántalmazásról, annak fogalmáról, típusairól, a résztvevők szerepeiről és a megelőzés, a beavatkozás lehetséges lépéseiről a nyírbélteki Szent László Általános Iskolában.

Nyírbéltek – Szent László Általános Iskola

A szimbolumod.hu munkatársai a mai napon, 2022. február 25-én négy pszichológiai előadást tartottak a kortárs bántalmazásról, annak fogalmáról, típusairól, a résztvevők szerepeiről és a megelőzés, a beavatkozás lehetséges lépéseiről a nyíradonyi Szent Mihály Görögkatolikus Általános Iskolában.

Nyíradony – Szent Mihály Görögkatolikus Általános Iskola

A szimbolumod.hu munkatársai 2022. február 25-én négy pszichológiai előadást tartottak a kortárs bántalmazásról, annak fogalmáról, típusairól, a résztvevők szerepeiről és a megelőzés, a beavatkozás lehetséges lépéseiről a nyíradonyi Szent Mihály Görögkatolikus Általános Iskolában.

Nyíradony – Szent Mihály Görögkatolikus Általános Iskola

A szimbolumod.hu munkatársai a mai napon, 2022. február 25-én négy pszichológiai előadást tartottak a kortárs bántalmazásról, annak fogalmáról, típusairól, a résztvevők szerepeiről és a megelőzés, a beavatkozás lehetséges lépéseiről a nyíradonyi Szent Mihály Görögkatolikus Általános Iskolában.

A Ligetaljai Hírmondóban előadásunkról számoltak be

A bullying szót nehéz magyarra fordítani, kutatócsoportok különböző kifejezéseket használnak rá. Ilyenek például: basáskodás, zaklatás, bántalmazás, megfélemlítés, terrorizálás (Várnai, 2016). 

A bullying fogalmát először Olweus határozta meg, mely szerint „a diákot zaklatás vagy elnyomás éri akkor, ha ismétlődően és hosszú időn keresztül negatív cselekedetnek teszi ki egy vagy több más diák” (Olweus, 1999, id. Nagy, 2012, 129.o.). Fontos kritériuma tehát, hogy szándékos, ismétlődő jelenség, valamint az áldozat és a zaklató közötti egyenlőtlen erőviszony.

A bullying szerepei a következőek: zaklató, áldozat, zaklató-áldozat, valamint a szemtanúk. Fontos megemlíteni, hogy a zaklatási helyzet nem jöhetne létre az azt megteremtő és elfogadó közeg nélkül. A társas közeg támogathatja a zaklatót, együtt érezhet az áldozattal vagy tétlenül szemlélheti az eseményeket (Salmivalli és mtsai, 1996, id. Nagy, 2012).

A kortárs bántalmazás típusai: fizikai, verbális, szociális vagy az új formája a cyberbullying (Várnai, 2016). Beszélhetünk direkt és indirekt formáról is, ami a zaklató és az áldozat közötti interakciót mutatja, ami lehet közvetlen vagy közvetett. A direkt zaklatási kategória verbális aspektusába tartozik a csúfolás, fenyegetés, zsarolás, nem verbális aspektusa pedig a megütés, lökdösés, bezárás, kinevetés, valamire kényszerítés, köpködés, tulajdona elvétele/megrongálása. Az indirekt kategória verbális részébe a pletykaterjesztés tartozik, nem verbális részébe pedig a kiközösítés, hamis információk, kellemetlen képek, videók terjesztése, valamint a levegőnek nézés tartozik (Buda, 2010, id. Nagy, 2012). 

Kérdésed van?

Írj nekünk üzenetet!

Kérdése van?

Írjon nekünk üzenetet!

Szimbólumod Pszichológia

A foglalkozásokat, tanfolyamokat diplomával, oklevéllel rendelkező szakmailag elismert pszichológusok vezetik.

A weboldal elemzési, analitikai bővítményeket használ.

Ügyfeleink adatait titkosítva, biztonságosan kezeljük, harmadik személynek nem kerülnek ki.

Oldalunkon található illusztráció megnevezésű képek forrása: Canva.com

Email cím: szimbolumod@gmail.com

Rendelőink:

Budapest, XI. kerület, 1118

Nyírbéltek, 4372, Széchenyi utca 6.

Együttműködés: PLANGÁR-IMRE MED Kft.

Adószám: 14571930109

Együttműködés: telthaz.comEszmecsere Podcast

Rólunk

Imre Dóra-okleveles pszichológus